ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آنتی‌بادی خون شتر بی‌کوهان(لاما) کرونا را درمان می‌کند + عکس

  • کد خبر: ۳۴۴۷۵
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
آنتی‌بادی خون شتر بی‌کوهان(لاما) کرونا را درمان می‌کند + عکس
آنتی بادی‌های دریافتی از خون «لاما» -یک نوع شتر بدون کوهان- می‌تواند ویروس کرونا را خنثی کند و می‌تواند به عنوان یک درمان برای بیماران مبتلا به موارد شدید کرونا استفاده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روزنامه دیلی میل، لاماها (glama) نوعی شترسان اهلی بومی آمریکای جنوبی هستند؛ لاما برخلاف شترها فاقد کوهان است و مانند اکثر حیوانات خانگی پوست آنها دارای ترکیب رنگ‌های متفاوتی چون سفید، قهوه‌ای، سیاه است. فرم پاها و لب‌های این حیوان همانند شتر است. از لاما در علم پزشکی همانند دلفین برای درمان بیماران استفاده می‌شود و این حیوان قادر است تا ۳۰ کیلوگرم بار را حمل کند.

 

امروزه دامنه پرورش و نگهداری لاما به خارج از آمریکای جنوبی کشیده شده و در حال حاضر در آمریکا و اروپا این حیوان برای پشم و گوشتش پرورش داده می‌شود.

 

لاماها و نیز شترها و آلپاکا (Alpaca) -گونه‌ای لاما- معمولا آنتی بادی های بسیار کوچکی به نام «نانوبادی ها» تولید می کنند که نسبت به آنتی بادی هایی که بدن انسان تولید می کنند، کوتوله محسوب می شوند. نتایج آزمایش هایی که بر روی نانوبادی های گرفته شده از خون لاما در آزمایشگاه انجام شد، نشان می دهند که این آنتی بادی ها را که به صورت طبیعی تولید می شوند، می توان به گونه طراحی کرد که اتصال محکم به «پروتئین اسپایک» (spike protein) ویروس کرونا و ممانعت از ورود این ویروس به دورن سلول های انسان، ویروس کرونا را خنثی کند.

 

آنتی‌بادی خون شتر بی‌کوهان ویروس کرونا را خنثی می‌کند

 

محققان دانشگاه «ردینگ» در انگلیس که این تحقیق را انجام دادند، معتقدند که از این نانوبادی های مشتق شده از خون لاما در نهایت می توان به عنوان درمان برای انسان های مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ استفاده کرد.

 

پژوهشگران در این مطالعه دو نانوبادی از خون لاما را به نام Fifi گرفتند. آنها این نانوبادی ها را به گونه ای تنظیم کردند که پروتیین اسپایک را در سطح ویروس کووید-۱۹ (SARS-CoV-۲) هدف قرار دهد. آنها متوجه شدند که این نانوبادی ها با موفقیت مانع چسبیدن این ویروس به گیرنده در سطح سلول های انسانی می شود.

 

با این حال این تحقیق هنوز در مراحل بسیار اولیه بسر می برد و رسیدن به مرحله آزمایشات انسانی آن معمولا به یک یا چند سال زمان نیاز دارد.

 

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->